Sponsorship miks ja kuidas?

Inimesed tihti peale räägivad pro-gamingust; ja samas lauses on üldjuhul juttu ka sponsoritest, ning kuidas neid alati vaja läheb, et järgmisele tasemele jõuda. Otsustasin teha väikese seletuse sellel teema ning seletada mõningaid põhitõdesi.

  • Sponsorship probleemid.

Niisiis, miks peaks olema potensiaalne sponsor huvitatud tiimi, ürituse, veebilehe, liiga jne sponsoreerimisest? See on peamine küsimus millele tuleb leida vastus, et jõuda järgmisele tasandile.
Espordil on ees helge tulevik, kuid paljud ei tea kuidas saavutada professionaalset lepingut mõne sponsoriga. Tüüpilised laused, mida nii öelda top tiimid enda huvitavamaks tegemiseks mainivad on:”Me oleme maailma tipus olev meeskond, tuhanded sponsorid peaksid olema huvitatud meie sponsoreerimisest,” või:”See firma peaks olema õnnelik, et me nende logo enda meeskonna t-särgil mõnel LAN’il kanname.” – kõik see on aga VALE. Probleeme on veelgi, näiteks on tihtipeale meeskonnal vale arusaam sellest, kui kiiresti üks leping saavutatakse. Espordis tundub üks kuu pikk aeg, ärimaailmas on see ainult 1/12 osa aastast. Miks peaks üks firma oma aasta plaane muutma sellepärast kui mõni 20 aastane räägib neile kui hea nende Counter-Strike meeskond on? Ja kui nad lõpuks on valmis oma plaane muutma, siis see võtab rohkem kui ühe kuu.

  • Tagasi küsimuse juurde miks.

Esiteks otsivad sponsorid stabiilsust. Sponsoreid tuleks otsida just sealt kus firma sihtgrupiks on just Teie ehk mängurid. Selleks, et saada rahalist toetust on vaja veenda firmat, et ka nemad saavad sellest kasu. Hea näide siia juurde oleks ESL. ESL on olnud turul juba viis aastat. Neil on õnnestunud veenda sponsoreid sellega, et nad on näidanud ülesse ülimat stabiilsust ning, et nende pingutused ei kesta ainult nädala.

  • Kuidas mõjutab see ülejäänud scenet?

Mängurid vahetavad tiime üsna tihti. Meeskonnad lagunevad keset sponsor lepingut, sest mõni mängija on leidnud parema meeskonna koos paremate sponsoritega. 99% praegustest mängijatest on lihtsalt enda meeskonna kokku pannud ja nime välja mõelnud (siin kohal pean ma silmas n.ö mix meeskondi). Enamik online liigasid ei kesta rohkem kui ühe hooaja, sest meeskonnad lagunevad ja ei vea isegi liiga alguseni välja. See omakorda toob aga peavalu organiseeriatele ning mida peaksid arvama sponsorid sellisest asjast?

  • Kindel aeg sponsorile sponsoreerimiseks.

Mida peavad meeskonnad tegema selleks, et leida endale sponsor? Siinkohal ei pea ma silmas mänguhiirt igale mängijale vaid reaalselt sponsorit kes toetaks ka rahaliselt. Esimene samm oleks luua mängijatega lepinguid mis hoiaks mängijaid meeskonnas. Kui tiimid lagunevad ajab see ühtlasi ka sponsoreid turult minema, sest kes korra juba kõrvetada on saanud ei taha uuesti kõrvetada saada. Hetkel on turul väga palju sponsoreid kes otsivad endale meeskondi kelle abil endale nime teha, aga kui nad kuulevad, et “Meeskond ABC ei eksisteeri enam,” ning “Supermängija F lahkus clani D.” See kõik paneb sponsorid mõlema, et kas tasub üldse investeerida nii riskantsesse asja? Mainiks ära veelkord, et sponsor otsib stabiilsust ning kui Teie meeskond seda pakkuda ei suuda paigutab ta oma raha mujale. Jätkamaks oma juttu mainin ära, et raha on oluline. Oma mõtet selgitaks ma nii: ainuke põhjuks miks firma üldse sponsoriseerida tahab on see, et tema saaks sealt rohkem kasumit kui ta sinna algselt investeeris. Nüüd kindlasti arvavad mõned, et mida mõtlevad need firmad, kes paigutavad oma raha annetusteks? Nimelt, iga annetusega kaasneb ka palju pressi väljaandeid selle kohta mis omakorda pakub reklaami firmale ning tänu sellele müüvad nad tulevikus rohkem, sest nad on juba omale nime teinud. Tähtis on mainida oma sponsorit igalpool niipalju kui seda on võimalik teha.

  • Tagasi eSpordi juurde.

Esiteks tuleb Teil endal leida vastus küsimusele “Kuidas me saame pakkuda firmale vajaliku reklaami selleks, et ise rohkem sellest teenida ning paremat lepingut saavutada?” Kõik see on jõudnud lõpuks välja selleni, et mida üks meeskond suudab ühele firmale pakkuda, sest väga paljud firmad ei ole teadlikud isegi sellest mis asi üks clan on ning veelvähem teavad nad sellest kuidas sellest kasu lõigata. Ma toon veel ühe näite: ütleme, et on üks suur graafika kaardi tootja. Kas firma müüb rohkem graafika kaarte kui nende konkurendid? Vastuseks on enamjaolt küll. Ma võin lubada, et firma ei tea kuidas üks sponsorleping neid aidata saab või kui nad ka teavad, siis nad ei ütleks seda Teile, kuna see asetaks neid halvemasse positsiooni lepingu saavutamisel. Nad tahavad teada saada milleks te suutelised olete ja Teist viimase välja pigistada, et saavutada võimalikult hea leping neile endile mitte teile.

  • Mida saab üks meeskond pakkuda sponsorile?

Loomulikult on olemas erinevused igas juhtumis kuid valmis tuleb olla kõigeks ka sponsoritega kohtumiseks. Te peate leidma võimalikult palju erinevaid viise selleks, et enda eesmärk täide viia. Mida rohkem Teie meeskonda igal pool mainitakse seda suurem on tõenäosus, et Te saavutate ka hea diili. Alati ei pea olema parim, sponsor sponsoreerib enne seda meeskonda kellel on arusaam turunduses kui seda kes ei jaga sellest midagi. Kui Te olete leidnud potsensiaalse sponsori ning asute nendega kokkulepet saavutama ja mainite näiteks, et:”Meie meeskond mängib sellel aastal kümnel erineval üritusel ja osaleb neljas erinevas online liigas. Kogu nende ürituse vältel tagame me selle, et teie toode saaks mainitud igal raportil. Teie bränd on mainitud ka meie meeskonna T-särgil. Ja lõpuks ei ole me vahetanud enda meeskonna liikmeid viimase nelja kuu jooksul mitte kordagi. Mängijatega on sõlmitud ka lepingud mis ei luba meil poole hooaja pealt lahkuda, mis tagab omakorda stabiilsuse.” Kõik see seab teid lepingu saavutamisel heasse positsiooni. Kui te lähete sponsori juurde sellise jutuga nagu enamus meeskonnad praegusel ajal, et “Tere, me läheme sellel aastal WCG’le ning me vajame teilt 1000€ selleks, et sinna saada” või “Tere, meie korraldatud üritusel on 100 osalejat ning meil oleks vaja 100 graafika kaarti” – selline asi juhtub iga päev ning vaevalt keegi üldse sellise jutuga mingid lepingut saavutabki. Mida rohkem Teie meeskond erinevatel üritustel osaleb seda rohkme meeskonda mainitakse ning sponsorid on selle üle ainult õnnelikud. Lõpuks, kui sponsor tuleb ise teie juurde ja annab teile soovitud raha siis meeskonna ülesanne on veenda sponsorit selles, et Te suudate rahaga ümber käia ning kasutada seda ka otstarbekalt ära.

  • Kõige lihtsam vastus kõigele sellele on:

Sponsor tahab saada avalikuse tähelepanu, stabiilsust ning nende brändi reklaamimist võimalikult palju ja mis kõige tähtsam, nad tahavad saada rohkem raha kui nad investeerisid. Selleks, et midagi saavutada on vaja plaani. Kui paljud meeskonnad ja ka sponsorid teaksid sponsoreerimise põhi tõdesi areneks kõik poole kiiremas tempos edasi, eriti sellised väikses riigis nagu seda on Eesti.

Hetkel kommentaare ei ole. Sul on võimalus olla esimene!
Lisa kommentaar:




Kliendid meist:
Paul, Tallinn
Suur tänu meeldiva koostöö eest, sain lapsele jõulukingi kiirelt ja lihtsalt kätte. Soovitan ka teistele

Marju, Saaremaa
On tunda, et kauplus hoolib oma kliendist. Tellitud tooted saabuvad kiiresti ja eriti tunnetan seda siis, kui küsimuse küsin (mitu korda olen seda teinud) ja saan vastu väga sõbralikus toonis selgitused ning soovituse alati pöörduda, kui tarvis.

Marika, Tartu
Aitäh, et olete abiks mänguvalikul!
Gaming.ee kommuunid:
Ühine Gaming.ee Facebook'i kommuuniga Gaming.ee Facebookis!
Ühine Gaming.ee Steami kommuuniga
Gaming.ee STEAM'is!!
Videod
YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image
Kes on lehel
1 kasutaja sellel lehel.
Kasutajad: %GUESTS_SEPERATOR%1 külastaja%BOTS_SEPERATOR%
Reklaam
Partnerid
Wortex-Gaming