NetCode tweakimine!

Päris paljudel on küsimusi enda ratede jms kohta. Siin on siis väike õpetus.

net_graph – 1 ja 3 (default: 0)
Abimees kogu tweakimise käigus! väärtus 1 on graafiline variant mis näitab erinevat infot. Väärtus 2 lisab veel serverist saabunud pakettide suuruse graafilise väljajoonistamise. Väärtus 3 on lihtne ilma graafiliste elementidega info saamise võimalus

net_graphpos – 3 (default: 1)
Soovitav panna kah, paneb graafiku vasakusse alumisse nurka mis ei sega HUD-i lugemist (konkreetselt by default satub just kohta kus on järelejäänud raha hulk)

rate – 20000 (default: 2500)
Kontrollib pakettide kohale jõudmise kiirust serverist. Püsiühenduse korral tasub panna nii kõrge kui võimalik, urban myth-i kohasel on serveril rate maximum hardcoded 20000 seega rohkem pole vaja panna. Modemi ja aeglaste ühenduste korral tuleb panna samuti nii kõrge nii kaua kuni ping läheb lakke, ehket viimane suurim väärtus mil ping korras oli.

cl_rate – 9999 (default: 9999)
Kontrollib kliendilt serverisse saadetud pakettide piirkiirust, soovitav jätta nagu on.

cl_updaterate – 60 (default: 20)
Kontrollib kui tihedalt serverist pakette vastu võetakse. Tavaliselt võib selle rahulikult 100 panna kuna Eestis on tavaks, et püsiühendus on a-sümmeetriline ja allalaadimis kiirus ehk download on suurem. Seega võib ka see väärtus rahulikult suur olla. Kuid siin on üks aga – serveri adminn peab olema muutnud ka serveris vastavat väärtust ehk limiteeringut klientidele. By default on see 60, seega enamikes serverites cl_updaterate üle 60 pole kasu.

cl_cmdrate – 110 (default: 30)
See command on vast kõige suurem valukoht üldse CS-is ning ka selle tagajärjel on CS nagu ta on – kuulid lähevad läbi mehe ja paljud muud anomaaliad. See asi kontrollib kui tihedalt saadetakse mängija ehk kliendi poolelt pakette serverisse. Iga renderdatud frame-i kohta peaks saatma välja ühe paketi. Seega tuleks cl_cmdrate panna sutsuke kõrgem kui tavaline FPS (FPS tasuks limiteerida kuhugi). Minu puhul on fps 100 mis tähendab, et cl_cmdrate on 110. Muuseas, see väärtus võib olla suur kui tahes kuid selle arvelt kasutatakse rohkem ühenduse upstreami, seega võiks tähelepanelik olla ja mitte panna ulmeliselt suurt väärtust (100 kui FPS on 50 kandis) mis sööb mõttetult upstreami bandwith-i ära mis meie olustikus pole hea kuna ühendus on a-sümmeetriline enamasti ja upstram on väike. Seda enam silmas pidada juhtusi kui teil on nett jagatud ja tahate mitmekesi mängida koos interneti serverites. Selle commandi tweakmisega on vast kõige rohkem tegemist.

cl_cmdbackup – 0 (default: 2)
Võimaldab meil mõned pool kilobaiti trafficut kokku hoida! Nimelt tegemist on nn. backup pakettidega mis kaasa saadetakse mis aitab just loss-iga ühenduse korral enamasti. Mina soovitaks see 0 panna kui teil on korralik ühendus millel loss-i pole.

Kuidas net_graph 1 abil asju diagnoosida:
Ülemine roheline (normaalne olustik) graafik näitab serverist tulnud pakette. Mida sirgem see graafik on seda parem. Kui on näha punaseid poste graafikus näitab see packet lossi. Mina ei näe seda kunagi kuna mu ühendus on korralik ja packet lossi pole praktiliselt mitte kunagi kiiretes Eesti serverites. Kollased täpid, rohelise sees, on aga choke mis tähendab kinni jäänud pakette mis tekivad erinevatel põhjustel – ühenduskiirus liiga aeglane näiteks kliendi ja serveri vahel (download), või on rate liiga madal mistõttu serveril ei õnnestu pakette saata nii kiiresti kui vaja. Samuti on serveri sv_maxupdaterate väiksem väärtus kui kliendi poolel. Choke on selline asi mida annab praktiliselt ALATI eemaldada! Minul on see joon Gamelandi serveris alati roheline ja enamuses ajast täiesti sirge. cool.hot.ee serverites oli sama asja sees palju choket ehk kollast joont, ning roheline joon kõikus, ilmselt siis midagi serveri configa

Alumine sinine joon aga näitab väljunud pakette ja infot. Kui te märkate punaseid kriipse või isegi kogu joont sellisena kõige all siis tuleb kindlasti cl_cmdrate väärtust tõsta kuna see näitab, et teie FPS on kõrgem ning osade freimide info jääb saatmata kuna ei lubata piisavalt kiiret pakettide saatmist. Ühesõnaga see joon olgu kah võimalikult sirge ning punane lillakas joon samuti olgu olematu. Selge see, et serveris see varieerub kuid serveri poolt on sisse tulnud pakette võimatu kontrollida ja seega oleks abiks see panna ikka nagu eelnevalt oli soovitatud ehk veidi rohkem kui FPS.

On veel mõned aspektid millest peaks rääkima:

cl_lc 1 (default: 1)
See on üks osa uuest Valve netcodest (tegelikult nüüdseks juba päris vana) mis arvab serveris ette ära kuhu klient lasi. Näide sellise netcode iseärasusest: Te lasete kedagi kes on mingi seina taga, te strafe-ite seina ja ava vahel kus vastane on. Juhtub selline asi, et vastane tapab teid maha kuid teile tundub nagu oleks vastane teid tapnud just sel hetkel kui olite jälle seina taga – see on lag compensation ehk kompenseerimine. Server arvutab välja sinu keskmise pingi ning otsustab kas vastane tabas teid selle aja tagasi mis ping teil oli. Kui on asi positiivne siis otsustab server et saite pihta kuigi tegelikult olete juba jõudnud seina taha. Üsna keeruline ja segane asi kuid seda peab ise mõistma. See command kontrollib kas seda asja kasutatakse või mitte. Internetis on soovituslik ta peale jätta. LAN-is samas võib selle väärtusega mängida ja uurida kuidas parem on.

cl_lw 1 või 0 (default: 1)
See command on kah üks asjadest mis tekitab igasugu vigureid ja müstikat mängus. Te lasete vastast kuid kuulid ei lähe läbi on üks näide. Tavaliselt on nii, et teie lasete kedagi – server seejärel saab kätte ja ütleb “jah te lasite teda” ning seepeale näete, et relv teeb oma tööd. See on osa uuest netcode-st ja by default nüüd on nii, et nii nagu te lasete ka kohe relv reageerib – tegelikult see aga nii ei ole kuna server peab siiski teadma kõike ja selle lahendamiseks kulub aega ehk siis millisekundeid kuid see on nähtav siiski. cl_lw puhul on KÕIK relva liikumine ning kuuliaugud ja veri mis vastasest tuleb suures osas nö. virtuaalne!!! See lihtsalt on selleks, et mäng tunduks sujuvam ja reaalsem. Tegelikkus on aga teine – proovige ise cl_lw 0 ning te märkate, et kui lasete siis relv kohe ei reageeri ning samas on kuuli augud seintes ka tegelikkus ja reaalselt sinna on kuulid läinud. Verd lendab vastaselt samuti just siis kui olete talle pihta saanud 100%.
Soovitav panna 0 väga hea ühendusega (ping alla 10ms) ning samuti LAN-s. Asi võib olla üsna kasulik kuid vajab ilmselt harjumist mängimisel.

ex_interp 0.01 (default: 0.1)
Selle kohta oli siin ennem natuke väärinfot. Eniveis tuleks jätta asi defaulti kuna lag compensation haarab ajapikkust 100ms ning kui seda commandi muuta suuremaks või vähemaks kui default siis hakkab tegeliku hitboxi ning selle mida ise näete, asukoht muutuma mis ei ole hea. Et lag compensationist vabaneda tuleks see panna 0-i koos cl_lc ja cl_lw-ga mis oleksid samuti 0 – ainult väga hea ühendusega.
UPDATE sellest on juba saanud kultuskäsk, on väljas videosi mis näitavad mis on ex_interp 0 ja 0.1 vahe. Kuulduste järgi CS 1.6-s see käsk nö. “külmutatakse”.

Õpetus by KrikU (GameLand)

Hetkel kommentaare ei ole. Sul on võimalus olla esimene!
Lisa kommentaar:




Kliendid meist:
Paul, Tallinn
Suur tänu meeldiva koostöö eest, sain lapsele jõulukingi kiirelt ja lihtsalt kätte. Soovitan ka teistele

Marju, Saaremaa
On tunda, et kauplus hoolib oma kliendist. Tellitud tooted saabuvad kiiresti ja eriti tunnetan seda siis, kui küsimuse küsin (mitu korda olen seda teinud) ja saan vastu väga sõbralikus toonis selgitused ning soovituse alati pöörduda, kui tarvis.

Marika, Tartu
Aitäh, et olete abiks mänguvalikul!
Gaming.ee kommuunid:
Ühine Gaming.ee Facebook'i kommuuniga Gaming.ee Facebookis!
Ühine Gaming.ee Steami kommuuniga
Gaming.ee STEAM'is!!
Videod
YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image
Kes on lehel
1 kasutaja sellel lehel.
Kasutajad: %GUESTS_SEPERATOR%1 külastaja%BOTS_SEPERATOR%
Reklaam
Partnerid
Wortex-Gaming